Vognmand fra Holte holdt ind i Hedensted og hentede tre-akslet tip-kærre

Onsdag 26. juni 2024 kl: 11:26
Af: Redaktionen

Vognmand fra Holte holdt ind i Hedensted og hentede tre-akslet tip-kærre

Vognmandsfirmaet S. Jacobsen A/S, der blev grundlagt i år 1964 med hovedsæde i Holte og i dag drives af anden generation, har været en tur i Hedensted for at hente en ny tre-aklet 24-tons Kel-Berg tip-kærre hos Lastas

Om den nye tre-akslede Kel-Berg tip-kærre:

Chassisopbygning:
  • Længdevanger opsvejset i I-profil
  • Stærke tværvanger og forstærkninger
  • Højde justerbart træk - 4 x 50 mm
  • Cyklistværn i begge sider
 
Kasse-opbygning:
  • Tophængte sider fremstillet i 40 mm alu-profiler med bundhængsler, så de kan klappes ned
  • Sidehøjde på 1.180 mm
  • To delt bagklap, hvor øverste del er fremstillet i 40 mm alu-profiler og er 880 mm høj, og hvor nederste del fremstillet i 6 mm Hardox-stål og er 400 mm høj og virker som asfaltskuffe ved åbning
  • Bagklappen er elektropneumatisk luftbetjent
  • Fronten er fremstillet i 3 mm stål med to udvendige rundstænger som trin, samt to U-profiler indvendigt som trin
  • Bunden er fremstillet i 5 mm Hardox-stål
  • Pullepresenning monteret på 70 mm alu-rør
 
Kel-Berg kærren, der er leveret med tre ni-tons luftaffjedrede aksler med tromlebremser og har en tilladt totalvægt på 24.000 kg, er leveret af Anders K. Larsen fra Lastas Trucks Danmark A/S.


Lidt om Vognmandsfirmaet S. Jacobsen A/S:
  • Vognmandsfirmaet S. Jacobsen A/S blev grundlagt i år 1964 med hovedsæde i Holte og drives i dag af anden generation
  • Vognmandsfirmaet har 17 medarbejdere og råder over en vognpakke på 12 lastbiler og forskellige entreprenørmaskiner
  • Fokus er på transport af jord, sten, grus og affald - både for private, erhverv og kommuner. Derudover udføre firmaet også selv en række entreprenør- og kloak-opgaver - eksempelvis vejanlæg, støbeopgaver, brostensbelægninger eller udgravning til kloak, samt entreprenørkørsel med kranvogne, indsamling af affald og containerkørsel




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.