Transport- og speditionsvirksomhed indsætter elektrisk terminaltraktorOnsdag 15. marts 2023 kl: 11:37 Af: RedaktionenI februar lancerede Dachser Denmark et projekt med emissionsfrie leveringer til centrum af København. I samme ombæring har logistikvirksomheden sat gang i en række andre tiltag for at mindske sit CO2-aftryk. Blandt andet har logistikvirksomhedens filial i Hvidovre fået leveret en elektrisk terminaltraktor, der er den første af sin slags hos Dachser Den fabriksnye terminaltraktor fra hollandske Terberg skal sikre en emissionsfri intern transport af veksellad og trailere på terminalområdet i Hvidovre. Den første elektriske terminaltraktor bliver fulgt op af yderligere leveringer til nogle af Dachser's øvrige filialer i Europa. - Vi vil gerne bidrage til den grønne omstilling i transportbranchen. Den nye terminaltraktor er et af mange tiltag, vi har gennemført med henblik på at gøre vores transporter endnu mere miljøvenlige og imødekomme efterspørgslen fra vores kunder og samarbejdspartnere, siger Peter Hut, der er General Manager for Dachser Denmark's vejtransportfilial i Hvidovre. - Med den nye terminaltraktor kan vi både mindske CO2-udledningen for vores transporter og skabe et bedre og renere arbejdsmiljø for vores medarbejdere og chauffører, siger han videre. Terminaltraktoren - en Terberg BC202-EV - er udstyret med to batteripakker på 74 kW hver, så den samlede kapacitet er 148 kW. Det betyder, at terminaltraktoren i teorien kan køre over otte timer på en engangsopladning. Den skal betjene 41 porte og flytte de op mod 200 veksellad og trailere, der hver dag lægger vejen forbi Dachser i Hvidovre, der har etableret en ladeinfrastruktur til at forsyne virksomhedens elektriske køretøjer med strøm. Dachser Nordic arbejder langsigtet med klimabeskyttelse. Blandt andet benytter logistikleverandøren el-lastbiler i Oslo og København og bruger palleløftere med litium-ionbatterier på terminalerne. Alle nordiske filialer er overgået til 100 procent grøn el fra vind- og vandkraft eller solenergi. © Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |