Samarbejde skal undersøge eftermontering af dual-fuel motorer

Torsdag 11. august 2022 kl: 13:57
Af: Redaktionen

Svenske Stena og tysk MAN Energy Solutions agter at samarbejde om eftermontering af skibsmotorer, der både kan køre på methanol og på dieselolie

De to parter - Stena Teknik, der er Stena’s interne R&D division, og MAN Energy Solutions - vil sammen med verdens næststørste producent af Methanol, Proman, se på mulighederne for udvikle og eftermontere MAN’s 48/60-motorer til dual-fuel - diesel og methanol-drift. Stena og Proman annoncerede deres partnerskab om at udvikle en methanol-retrofit- og brændstofforsyningsløsning sidste år.


Stefan Eefting, Head of PrimeServ Germany hos MAN Energy Solutions peger på, at methanol har et stort potentiale som fremtidens brændstof til eksempelvis skibe, da det er rent, effektivt og sikkert at arbejde med. 


- Det giver betydelige drivhusgasreduktioner og er endda netto-nul, når det produceres fra vedvarende energikilder. Jeg er sikker på, at mange interesserede parter vil se fremskridtet med denne eftermontering, lyder det fra Stefan Eefting.





Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.