Olieselskab giver kort til de bedste kundeoplevelserMandag 14. november 2016 kl: 19:52 Af: Jesper ChristensenNår olieselskabet Uno-X Erhverv mandag skifter navn til YX Erhverv er der givet kort til et nyt kapitel i selskabets historie om det at levere olie til kunderne. Claus Gottlieb, der er direktør i selskabet med det nye navn YX Erhverv, understreger over for transportnyhederne.dk, at formålet med navneskiftet er at skille sig ud og ikke kun i ord, men også i gerninger, være det selskabet, der er kendt for de bedste kundeoplevelser
For der er forskel på Uno-X, som fremover vil fokusere endnu mere på automatsalg til privatbilister og andre i de mindre køretøjer, og så YX, som klart vil fokusere på vognmænd, hvad enden de transporterer gods eller mennesker. Claus Gottlieb fremhæver over for transportnyhederne.dk, at YX Erhverv skal være kendt for den bedste kundeoplevelse som olieleverandør til dansk erhvervsliv og transport. YX Erhverv er dedikeret til erhvervslivet og transport. Når man har eget brand og identitet, som ikke deles eller associeres med andre, kan man nå den ambitiøse målsætning, mener Claus Gottlieb, som gennem de seneste måneder har arbejdet på at italesætte den nye profil sammen med de øvrige medarbejder i YX Erhverv - Der må der ikke være nogle mislyde eller misforståelser i forhold til et selvbetjent univers for privatbilister som Uno-X repræsenterer, siger Claus Gottlieb og forklarer, at hos Uno-X er det privatbilister og effektiv og kundevenlig selvbetjening der er i fokus. - Hos YX Erhverv er det kundeoplevelsen, der er i fokus. Og den er meget mere end et kort, siger han og fortsætter: - Vi har først succes, når kunderne melder tilbage og siger, at de har lagt mærke til forskellen. Claus Gottlieb siger til transportnyhederne.dk at ambitionen også omfatter en forpligtelse hos YX Erhverv til at gøre sig ekstra umage - eksempelvis ved at sørge for hele tiden at følge op på tilbagemeldinger fra kunderne, hvis der er et eller andet, der skal tage fat i. Han nævner, at det eksempelvis kan være en pumpe, som på grund af et snavset filter ikke længere helt kan leve op til betegnelse High Speed. - Vi tjekker eksempelvis alle vore pumper for at sikre, at de faktisk er high speed-pumper, siger han. Strategi og fokus er løbende blevet skærpet hos olieselskabet, der er kommet frem til, at man ikke kan være den bedste til det hele på en gang og derfor må vælge til og fra. Derfor han selskabet valgt at dele de voksende aktiviteter op i to med hver deres profil. Arbejdet, der har været i gang gennem de seneste år, betyder nu, at YX Erhverv kan fremstå tydeligt og dedikeret til dansk erhvervsliv og transport. - YX er mere end nogensinde opsatte på, at kunderne ikke blot skal få det bedste, men også skal forvente det bedste. YX vil være kendt for den bedste kundeoplevelse. Det er ambitionen og løftet, siger Claus Gottlieb. Han lægger vægt på, at YX Erhverv leverer individuelt sammensatte pakker, der passer til hver enkelt kundes behov og ønsker. Truckanlæggene vil ligge på samme placeringer landet over og vil blot skifte logo og udseende. Dieselkortet kan stadig benyttes på både Uno-X- og Bonus-stationer. Og de medarbejdere hos YXErhverv, som kunder og vognmænd normalt taler med, vil fortsat være de samme. Om YX Erhverv
![]() © Copyright 2025 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |