Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Transportnyhederne har leveret nyheder i 20 år

Tirsdag 28. april 2020 kl: 10:11
Af: Jesper Christensen

Fredag 28. april 2000 begyndte vi at levere online transportnyheder. De første par år var det under navnet trafik-transport.dk, men udviklingen med online-nyheder gik hurtigt og efter et par år skiftede vi navn til transportnyhederne.dk - Danmarks første helt elektroniske transportmedie på internettet

Den nyeste nyhed før denne har nummer 69.889 og er dateret mandag 27. april. Det betyder, at vi siden starten for 20 år siden i gennemsnit har leveret lige under 10 nyheder dagligt - hver dag - 24/7 365 dage om året.


Her på redaktionen, som i april 2000 og en del år frem bestod af nu afdøde journalist Per Grau i København og undertegnede i Aarhus, kan vi huske, at vi de første måneder kunne ringe til hinanden ved middagstid og spørge, hvad vi nu skulle lave. 


De først måneder opdaterede vi siden to gange den ene uge og tre gange den anden. Der var ganske enkelt færre virksomheder, organisationer og myndigheder, der var online i foråret 2000.


Men det ændrede sig meget hurtigt. I sensommeren 2000 begyndte vi at levere nyheder dagligt i hverdagene. Og vi fik følgeskab af andre medier, som hidtil havde haft deres hovedfokus på papir-aviser og magasiner.


Når vi på vores 20-årsdag sidder bag skærmen og ser på, hvad der er sket på transportområdet - både godstransport og persontransport - kan vi konstatere, at transportområdet er blevet mere bæredygtigt. Transportområdet har også flere gange vist, at det er med til at holde samfundet i gang - senest her i corona-tiden.


Men det bestyrker blot, hvad en kørselsdisponent en gang sagde til undertegnede, som den gang sad bag rattet i et stor eksportvogntog:


- Landmandens mælk er ikke ret meget værd, hvis den ikke kan komme på mejeriet og videre ud i forretningerne. Det kræver transport, og transport gør varerne mere værd.


Det forhold er uændret - og vil nok også gælde de næste mange generationer.


For uanset om kunderne kommer til varerne - eller varerne kommer til kunderne - kræver det en eller anden form for transport.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst