Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk

Onsdag 19. december 2018 kl: 16:38
Af: Jesper Christensen

Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk

Med en batterikapacitet på 243 kWh er Mercedes-Benz’ nye eCitaro med en el-motor ved hvert baghjul en behagelig køreoplevelse for chauffører og passagerer - hele dagen igennem. Og den skal som udgangspunkt kun have elektrisk behandling om natten, når den holder i depot. Mercedes-Benz er dog indstillet på at levere en eCitaro med pantograf på taget, for de kunder, der har behov eller ønsker mulighed for supplerende hurtig ladning i løbet af dagen. Magasinet Bus havde i begyndelsen af december lejlighed til en længere køretur i en eCitato i Mannheim og omegn


Elektrisk Citaro gør én helt elektrisk
Mercedes-Benz har bygget den nye eCitaro ud fra mange års erfaringer med Citaro-bybusser med dieselmotorer eller motorer, der kører på gas - eller på det seneste hybris-udgaver af Citaro. Men selvom der er tale om en bus, der er bygget på samme erfaringer og platform, skiller eCitaro sig ud fra sine søstre med sit nye ansigt - fronten. 


Interesserede kan læse hele testen af Mercedes-Benz eCitaro i Magasinet Bus 12 - 2018.

Magasinet Bus 12 - 2018 kan hentes her:



Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.