Maritime virksomheder rekrutterer via sociale medier

Torsdag 1. november 2018 kl: 12:54
Af: Redaktionen

Rekrutteringen af unge til Det Blå Danmark kræver mere end bare pjecer, uddannelsesmesser og hjemmesider. Det kræver synlighed, og det har uddannelseskampagnen World Careers stor succes med via blandt andet sociale medier og esport

En youtuber, der laver musikvideoer og besøger den danske flåde. 20 gamere, der konkurrerer i en counter strike turnering. Det er to eksempler på, hvordan Det Blå Danmark forsøger at fortælle, at en uddannelse og karriere i Det Blå Danmark er attraktiv. Og Det Blå Danmarks uddannelseskampagne World Careers har succes på både de sociale medier og med esport.


- På et år har vi samlet set haft 60 millioner visninger på tværs af vores digitale platform. Det er over al forventning. Alene vores musikvideo med vores youtuber fra i sommers har haft næsten 900.000 visninger og youtube kanalen WorldCareersTV, runder snart 3.000.000 mio. visninger. Det giver os jo en helt særlig mulighed for at møde vores unge målgruppe, hvor de er. Det handler om at finde noget, som de unge gider høre og læse om og fange dem, der hvor de er, siger kampagneleder Anne Bay Riisager.


Tirsdag var den maritime branche samlet til et oplæg om sociale mediers effekt hos Maritime Development Center. Her deltog blandt andet bureauet Publicis Media, som netop har fokus på målgruppens tilstedeværelse online, som omdrejningspunkt for kommunikationen.


- Det er ret vigtigt at være ret seriøs om, at man er til stede der, hvor ens målgruppe befinder sig. Sociale medier er et helt naturligt sted for folk at befinde sig, og derfor er det naturligvis afgørende, at man også rammer dem netop der, siger Claus Segato, performance manager i Performics.


World Careers har netop arbejdet med at finde fremtidens arbejdskraft i Det Blå Danmark, der hvor de unge befinder sig nu, før de træffer deres uddannelsesvalg. Derfor har de koblet sig sammen med esport.dk til World Careers CS:GO Tournament - en Counter Strike turnering afholdt i Danske Rederiers lokaler. Netop esporten ser Anne Bay Riisager mange muligheder i fremover.


- Der er flere esport-foreninger nu, end der er fodboldforeninger. Så selvfølgelig ligger der en helt interessant målgruppe, som vi gerne vil fange i esport-verdenen, siger hun.










Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.