Italienske tog kører lidt længere mellem værkstedsbesøg

Torsdag 9. november 2017 kl: 10:45
Af: Redaktionen

Det er knap et år siden, at DSB lagde fremtidsplanerne for IC4-togene frem. Ud fra en erkendelse af at IC4-togene ikke kommer til at udgøre rygraden i landsdelstrafikken, kører IC4-togene i dag først og fremmest som regionaltog - eksempelvis mellem Esbjerg og Aarhus

DSB har i forbindelse med selskabets kvartalsrapport set på, hvordan IC4-togene kører i den daglige drift. Konklusionen er, at driftstabiliteten for IC4 er forbedret aammenlignet med samme periode sidste år. IC4-togene er nu i gennemsnit oppe at køre 4.500 km mellem værkstedsbesøgene. Hos DSB hedder det, at togene har præsteret en MDBF (antal kørte kilometer mellem hændelser). Det er en mindre stigning sammenlignet med samme periode sidste år, men niveauet er stadig lavt i forhold til andre togtyper. 


Det er stadig DSB’s vurdering, at på trods af en fokuseret indsats for at forbedre driftstabiliteten, så vil der fortsat vil være risiko for, at IC4-togene forbliver de mindst driftstabile i tog i DSB.


DSB anfører, at IC4-produktionen ved udgangen af tredje kvartal i år ersteget marginalt i forhold til samme periode sidste år. IC4-togene kører nu omkring 14 procent af den samlede dieselproduktion. 








Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.