KAMPAGNEBUDSKAB:
Der er gode job i transportbranchenMandag 11. september 2017 kl: 14:00 Af: RedaktionenMedarbejderne inden for transport er glade for deres job. Alligevel viser en undersøgelse, at kun en lille del af danskerne synes, at det er attraktivt at arbejde inden for transportbranchen. DI Transport lancerer nu i fællesskab med DI Handel og DI Service en kampagne, der skal gøre op med branchernes dårlige image 24 procent af de danskere, der ikke er ansat i servicebranchen, synes, at job som chauffør, renovationsmedarbejder og flyttemand er gode job. Det viser en ny landsdækkende undersøgelse, som analyseinstituttet Userneeds har foretaget for DI Handel, DI Transport og DI Service. Undersøgelsen viser også, at 78 procent af de nuværende medarbejdere i transportbranchen er tilfredse med deres arbejde. Men de oplever fordomme om, at deres job ikke er attraktivt. - Det er meget ærgerligt, at medarbejdere i branchen oplever fordomme. For vi er alle sammen afhængige af, at der er mennesker, der er med til at holde samfundet i gang som blandt andet chauffør, renovationsmedarbejder eller flyttemand. De job er helt essentielle for, at vores samfund kan køre rundt, siger Michael Svane, der er branchedirektør i DI Transport. Tilfredse medarbejdere Medarbejdere i transportbranchen er faktisk stort set lige så tilfredse med deres job, som andre, der ikke arbejder i handels-, transport- eller servicebrancherne. Her ligger tilfredsheden på 80 procent.
Og nu skal der gøres noget ved det dårlige image, lyder det fra DI Transport. - Det er vigtigt at få fortalt, at transportbranchen har gode og meget nyttige job, som har stor betydning for os alle sammen, når vi skal til og fra arbejde eller have bragt varer ud, siger Michael Svane. DI Transport lancerer i samarbejde med DI Handel og DI Service kampagnen ”Godt Job”. Fælles for de tre brancher er, at de kæmper med manglende kendskab og fordomme. Det skal kampagnen ændre ved at udbrede kendskabet til de tre brancher og fremhæve de positive fortællinger fra brancherne. - Formålet med kampagnen er at få de positive historier fra vores arbejdspladser ud i offentligheden. Både så medarbejderne kan få den anerkendelse, de fortjener, og så vi kan nuancere danskernes billede af, hvad et godt job er, siger Michael Svane. For få overvejer at arbejde inden for de tre brancher, og derfor risikerer vi, at vi inden for få år kommer til at mangle medarbejdere inden for handels-, transport- og servicebranchen, hvis ikke danskerne begynder at se lidt mere positivt på disse erhverv. Fakta om den omtalte undersøgelse:
Udvalgte tal fra undersøgelsen
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale. |