Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Trafikselskab vil gøre kunderne til klimahelte

Mandag 2. marts 2020 kl: 12:25
Af: Redaktionen

I slutningen af 2019 satte trafikselskabet FynBus gang i arbejdet med lægge en klimastrategi for perioden 2020-2025. Strategien skal blandt andet sikre, at den kollektive transport påvirker det lokale miljø og det globale klima mindst muligt. Det skal ske ved, at FynBus fremadrettet arbejder med ambitiøse miljømål og klimakrav i de fremtidige udbud af bus- og flexkontrakter

Trafikselskab vil gøre kunderne til klimahelte
Som led i klimastrategien lancerer FynBus mandag en kampagne, der har til formål at gøre borgerne opmærksomme på, at bussen er et klimavenligt transportmiddel. FynBus peger på, at den kollektive trafik netop har sin klimastyrke ved, at både bus og tog kan transportere mange mennesker på én gang modsat en personbil, hvor der typisk er plads til fem passagerer. I FynBus’ grønne busser er der - alt afhængig af bustypen - plads til op mod 89 passagerer, hvilket kører bussen langt frem som et betydeligt mere klimavenligt transportvalg end bilen. 


FynBus udnævner i forbindelse med kampagnen sine kunder til klimahelte, fordi netop de er med til at mindske udledningen af CO2, når de tager bussen, mens de samtidig bidrager til mindre trængsel på vejene. 



Kampagnens forløb
Kampagnen starter i uge 10 og løber over seks uger. FynBus fokuserer i de første uger på at takke de eksisterende kunder for at tage bussen. Dette sker ved flere events, hvor FynBus’ kundeambassadører vil dele bøgetræer ud på en række udvalgte busafgange. Bøgetræet gives som tak for, at kunderne er klimahelte, fordi de tager bussen. Ifølge FN’s klimapanel er mere skov et vigtigt bidrag til at nedsætte CO2-belastningen.


I de efterfølgende uger sætter FynBus fokus på at gøre nye kunder opmærksomme på, hvor nemt det er at blive en klimahelt. Kunden skal blot ind i mellem benytte den kollektive trafik. FynBus fremhæver, at selv få gange med bussen hjælper med at mindske Danmarks samlede CO2-udledning. 


FynBus vægter dog højt, at kunden kun skal tage bussen, når det giver mening for dem, for FynBus er klar over, at det kan være svært at bruge den kollektive trafik, hvis transportmulighederne ikke er der.


Budskabet serveres på mange platforme fra digital annoncering på sociale medier, gigantiske ”helteklistermærker” på mange by- og regionalbusser, radiospot, programsponsorater, stoppestedsreklamer, animerede ”heltefilm” og sågar en konkurrence, hvor man som kunde selv kan tjekke. hvor stor en klimahelt man selv er.


Med klimakampagnen håber FynBus på, at der kommer endnu flere klimahelte på Fyn og Langeland. 


Kampagnen løber til og med uge 15.


Interesserede kan se mere om kampagnen her:




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst