Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Svensk busleverandør vil overføre succes til bus-området

Fredag 15. november 2019 kl: 14:01
Af: Redaktionen

Service, der er tilpasset hver enkelt bus, betyder at operatørerne kan udnytte deres busser bedre. Svenske Scania, som siden 2016 har haft succes med at tilpasse den nødvendige service til hver enkelt lastbil, åbner nu dørene for , at busoperatører kan nyde godt af tilsvarende muligeder for at skræddersy service individuelt til deres busser

Selvom passager- og godstransport i mange tilfælde kører i hver deres bane, er der på nogle punkter et fælles spor. Lige osm på lastbilområdet bliver hver enkelt bus brugt på forskelligt. Og hvis man kobler hver bus sammen med trådløse it-systemer, kan man følge busserne og få driftsdata som brændstofforbrug, kørestrækning og hastighed i realtid - data, som efterfølgende kan bruges til at strikke en optimal vedligeholdelsesplan sammen til det enkelte køretøj.


Scania kan ved løbende at følge et køretøjs driftsdata meget præcist at fastlægge, hvornår det er mest optimalt at udføre forskellige vedligeholdelsesopgaver. Scania’s Skræddersyet Service omfatter også kombinationen af planlagt service og forebyggende vedligeholdelse, der forbedrer oppetiden og dermed indtjeningen. Scania peger på, at man med Skræddersyet Service kan begrænse uforudset stilstand mellem de planlagte servicestop, hvilket også gør arbejdet lettere for driftsplanlæggerne.


Scania forklarer, at vedligeholdelsesplanen i Skræddersyet Service er opbygget i moduler og opdateres løbende baseret på driftsdata fra det enkelte køretøj. Dermed maksimeres produktiviteten med minimale afbrydelser i den daglige kørsel. Grundlaget for denne serviceydelse er køretøjets trådløse opkobling til Scania’s centrale Fleet Management-system, som alle Scania’er med over 1.200 autoriserede værksteder har adgang til. Med knap 100.000 kontrakter på Skræddersyet Service til lastbiler over hele verden kan Scania drage nytte af erfaringerne ved udvikling af denne nye serviceydelse til busser.


- Busoperatørerne opnår bedre udnyttelse af deres busser, færre og kortere værkstedsbesøg samt behov for færre reservebusser, siger Karolina Wennerblom, der er direktør for Product Management og Presales på Scania Buses & Coaches.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst