Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Tunnelarbejde tager længere tid

Onsdag 21. august 2019 kl: 11:49
Af: Redaktionen

Sommerens arbejde på Lyngby Station bliver forlænget frem til midt i oktober. Det skyldes, at Hovedstadens Letbane’s arbejde med en ny tunnel under sporene tager længere tid end forventet

Frem til uge 42 skal passagerer, der rejser gennem Lyngby med S-tog, fortsat skifte tog på Lyngby Station på grund af arbejdet med Hovedstadens Letbane, hvor der lige nu bygges en ny tunnel til letbanen under viadukten ved stationen.

 
Siden slutningen af juni har passagerer skullet skifte tog på stationen og har dermed haft en skiftetid på 7 minutter i dagtimerne. S-togene kører desuden med 10-minutters drift i stedet for 5-minutters drift. Det skyldes, at der kun er ét spor farbart på stationen i den periode, hvor letbanebyggeriet foregår.
 

Arbejdet skulle være afsluttet i slutningen af september, men fortsætter nu frem til medio oktober, da der blandt andet er fundet et gammelt betonfundament i jorden samt flere store granitsten, som har gjort arbejdet med at lave de store betonvægge til tunnelen mere besværligt end først antaget.


- Vi beklager meget de gener, som arbejdet medfører for passagererne. Desværre er der konstateret mange hindringer i jorden, som har besværliggjort arbejdet for vores entreprenør, men vi arbejder på højtryk for at blive færdige, siger Patrik Magnusson, der er projektdirektør i Hovedstadens Letbane.
 

Hovedstadens Letbane arbejder sammen med entreprenørvirksomheden Aarsleff intenst på at finde løsninger, som kan forkorte arbejdet og dermed generne for passagererne.
 

Ekstra rejsetid og et togskift på Lyngby Station
Som konsekvens af forsinkelsen kører DSB ligeledes 10-minutters drift på Linje F mellem Hellerup og Ny Ellebjerg for at have nok lokomotivførere. 


- Det er en rigtig ærgerlig situation, og vi er kede af at måtte aflyse S-tog, men vi har valgt at gøre det på den her måde for at begrænse konsekvenserne for kunderne. Normalt kræver det færre lokomotivførere, når togene kører gennem Lyngby, men så længe arbejdet står på, er der brug for flere lokomotivførere. Derfor vil kunderne fortsat opleve, der er togskifte i Lyngby, siger DSB’s informationschef Tony Bispeskov og tilføjer, at DSB forlænger tilbuddet til kunderne med pendlerkort på Hillerødbanen, så de uden merpris kan rejse via Farumbanen eller Kystbanen.

 
For rejsende over Lyngby Station indsættes der togbusser fra lørdag 12. oktober til tirsdag 15. oktober om morgenen. Herefter forventes togene at køre normalt igen.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mangel på mekanikere og reservedele påvirker togdriften i det sydlige Jylland
- Refusion af flybilletter kunne ske via passagerernes rejseagent
- Antallet af togrejser steg i årets første to måneder
- Passagerer tilbage til busser og tog er emnet på høring på Christiansborg
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Tur i pirattaxi på få kilometer kostede en del tusinde kroner
- Fredag 12. marts 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Rutesektor har fået ny næstformand
- 32 kilometer spor skal bane vejen for hurtigere tog på Lolland
- Nye løsninger skal få flere passagerer i den kollektive trafik
- Fremtidens kollektive transport er kommet tættere på i Nordjylland
- Regionale buslinier i Hovedstaden skifter til el-drift

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst