Klik venligst



  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Kunder kårer de bedste busselskaber

Fredag 7. juni 2019 kl: 15:01
Share  


Af: Redaktionen

I begyndelsen af juni overrakte Midttrafik prisen ’Bedste busselskab 2018/2019’ til de to busselskaber, som har leveret den højeste kundetilfredshed i år. Mørups Turistfart vinder puljen med små ruter og De Grønne Busser vinder for andet år i træk puljen med store ruter

Midttrafik uddeler hvert år en bonus til de busselskaber, der leverer den højeste kundetilfredshed. I bonusmodellen  - Bedste busselskab - er det kunderne, der er med til at finde de busselskaber, der gør en ekstra indsats for, at der er glade og tilfredse kunder i busserne.


- Med kåringen viser vi vores busselskaber og chauffører, at vi mener det, når vi siger, at vi prioriterer kundernes tilfredshed højest. Mødet med kunderne ligger hos chaufføren, og derfor er det den enkelte chauffør, der gør den helt store forskel på en god og dårlig bustur, siger Mette Julbo, der er vicedirektør i Midttrafik.


Kunderne er tilfredse
Målingerne viser, at den samlede tilfredshed er høj på tværs af alle de busselskaber, som kører for Midttrafik. Busselskaberne i puljen med små ruter scorer i gennemsnit 8,44 på en skala fra 0-10, mens scoren i puljen med store ruter er 8,03.


Chaufførtilfredshed udløser ekstra bonus
Midttrafik uddeler sammen med prisen “Bedste busselskab 2018/2019” også en bonus til de busselskaber, som leverer det flotteste resultat på chaufførernes service og kørsel. Det er en kåring, som betyder meget for busselskaber og chauffører, fordi den anerkender, hvilke chaufførgrupper, der er ekstra dygtige i mødet med kunden


I år kørte Mørups Turistfart og De Grønne Busser, der fik prisen som “Bedste busselskab 2018/2019” også med denne pris. 


Flere busselskaber har kørt i top 3 i alle årene
Konkurrencen om at blive kåret som “Bedste busselskab” i Midttrafik er tæt - både blandt de små og store ruter. Alligevel er der flere busselskaber, der har været med i top 3 i alle årene.


De Grønne Busser vandt prisen som ’Bedste busselskab’ i både 2017/2018 og i 2018/2019. I 2016 fik de en anden plads. Herudover har de også vundet for højeste tilfredshed med chaufførens service og kørsel i 2017/2018 og i 2018/2019.


De Gule Busser fik en tredje plads i 2016 og en anden plads i 2017/2018 og i 2018/2019. Desuden vandt de for højeste tilfredshed med chaufførens service og kørsel i 2017/2018. Keolis vandt prisen som ’Bedste busselskab’ i 2016, fik en anden plads i 2017/2018 og en tredje plads i 2018/2019. 


Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Udfasning af benzin- og dieselbiler i EU er på transportministerens liste
- Fjernbus-selskab tilføjer flere forbindelser gennem nyt salgssamarbejde
- Jobmesser skal afhjælpe chaufførmangel
- Sager mod Kombardo Expressen vil blive afvist
- Lastbil- og busdirektør har været 25 år i samme virksomhed
- 27-årig kørte uden billet 163 gange på halvanden måned
- Bornholmslinjen er klar med næste års fartplan
- Rejsende med SAS kan købe biobrændstof til flyveture
- Persontransportselskab er til salg
- Flere husstande har flere biler
- Nye og større biler øger CO2-udslippet
- Fjernbusselskab støtter globale klimastrejker

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst