Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
DANSK ERHVERV OM LOVFORSLAG:

Godt med højere hastigheder til tung trafik

Torsdag 14. marts 2019 kl: 12:14
Share  


Af: Redaktionen

VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti foreslår at hæve fartgrænsen for lastbiler og tung trafik fra 70 til 80 km/t på landevej og motortrafikvej. Argumentet er, at en højere fartgrænse vil gøre transporttiden kortere for erhvervslivet og dermed understøtte væksten

- Regeringen og Dansk Folkepartis forslag er godt for erhvervslivet og for væksten. Det sparer tid og dermed penge for erhvervslivet, at varer og komponenter til produktion nu kan komme hurtigere frem, og det er vi naturligvis glade for i Dansk Erhverv, siger fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv, Jesper Højte Stenbæk.


- I Dansk Erhverv mener vi desuden, at trafiksikkerheden bliver bedre, når man hæver hastighederne for lastbiler og vogntog, fordi hastighederne bliver mere ens for al trafik. Det betyder, at man i højere grad undgår hasarderede overhalinger og pludselige opbremsninger, som kan give køer og uro i trafikken, siger han og peger på, at moderne lastbiler er blevet langt bedre til at manøvrere og bremse, så det, der i gamle dage var argumentet for lavere hastigheder til tung trafik, holder ikke længere.






Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- DFDS skifter logistic-direktør
- Fire nye Goldhofer-trailere har dobbelt udtræk
- Blockchain-løsning skal øge åbenheden i biltransportbranchen
- Nyt distributionscenter i Greve har fået sin første nye lejer
- Dragørvognmand drager ud med rullegræs bag gardinerne
- Renault var med på elektrisk konference i Lyon
- Vognmand på Stevns tipper med kærre fra jysk forhandler
- Selvkørende lastbil har fået debut på svensk landevej
- 21 broer og tunneller skal renoveres i år
- Skraldebiler i Middelfart stopper med traditionel diesel
- Horsens bliver nødhavn
- Transportarbejdsgivernes formand fortsætter

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst