Klik venligst

  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      
NYTÅRET SET FRA BUSVOGNMÆNDENES FØRESÆDE:

Danske Busvognmænd udsendte sine sidste nytårsønsker

Onsdag 2. januar 2019 kl: 15:00
Share  


Af: Redaktionen

Danske Busvognmænd og Dansk Taxi Råd fusionerer 1. januar 2019 og bliver til Dansk PersonTransport. Fusionen markerer starten på en ny tid for de to organisationer, som har fået en en ny hjemmeside - www.danskpersontransport.dk

I forbindele med fusionen og årsskiftet har Danske Busvognmænds afleveret en sidste ønskeliste, der er fyldt med ønsker, som organisationen kommer til at arbejde videre med i den nye forening under vante rammer.


  • En reel ligestilling af toget og bussen ved fortsat at give de samme rabatter til studerende, pensionister og børn. Danskerne bør have lov til at vælge frit, hvilke transportformer der passer dem bedst
  • Stadig en ny fjernbusterminal. Trods de gode intentioner har staten endnu ikke givet deres endelige ord på, at en fjernbusterminal bliver en realitet. Det her er et problem, der skulle have være løst for lang tid siden
  • Løn- og arbejdsvilkår bør indskrives i alle offentlige udbud og sikre overensstemmelse med § 10 i taxiloven, der definerer, at arbejdsgivere med EP-tilladelse skal følge de kollektive overenskomster indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark
  • Ministeren skal stoppe social dumping blandt udenlandske busser i København. Transportministeren bør, i et forhåbentligt bredt samarbejde i Folketinget, hurtigst muligt få gjort noget konkret for at stoppe de hundredvis af udenlandske busser, der opererer mere eller mindre permanent i Danmark
  • Politikerne skal have øjnene op for de mange fordele, der er ved brugen af BRT i Danmark. De skal også lade stationsnærhedsprincippet gælde for BRT (og ikke kun tog), så kommuner har mulighed for at lave attraktiv byudvikling omkring BRT-stationer. Og så skal anlæg af BRT-løsninger rundt omkring i landet have samme mulighed for medfinansiering af staten som tog og metro. BRT er fremtidens kollektive trafik!





Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Kapaciteten på Øresundsmotorvejen er også ved at være opbrugt
- VLAK-Regeringen har planer om at udvide stationen i Københavns Lufthavn
- Fjernbusselskab har stoppet sine ruter
- SAS er helt afgørende for Aarhus lufthavn’ succes
- EU-Parlamentets transportudvalg stemmer for øget liberalisering på busområdet
- Trafikselskab udvider rejseplanen med delecykler
- VLAK-Regeringen vil samle den offentlige transport i Hovedstaden i én organisation
- S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
- Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
- Taxi-chauffører startede ugen med en demonstration
- DSB er tilfreds med afgørelse
- DSB skal tage fransk togproducent med i udbudsrunde

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst