Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Renault Trucks lancerer brændstofbesparelser på op til 7 procent

Mandag 17. december 2018 kl: 10:54
Af: Redaktionen

Renault Trucks er klar til at køre 2019-versioner af Renault Trucks D og D Wide distributions-serien. De nye versioner har forbedret aerodynamik og chaufførkomfort samt nye Euro 6 Step D-motorer. Kombinationen af af de forskellige tiltag giver ifølge Renault Trucks brændstofbesparelser på op til 7 procent sammenlignet med den nuværende generation

Renault Trucks lancerer brændstofbesparelser på op til 7 procent
Renault Trucks peger på, at DTI 5-, DTI 8- og DTI 11-motorerne i dag overholder de kommende Euro 6 Step D-regler, der træder i kraft 1. september næste år. Motorerne i Renault Trucks D- og D Wide-modellerne er blevet opdateret og omfatter nu en ny generation af partikelfiltre. 


DTI 5- og DTI 8-motorerne er blevet monteret med ny motorsoftware. Det fulde udvalg af tilbehør er også blevet videreudviklet, hvilket blandt andet betyder, at motorerne i Renault Trucks D og D Wide har et nyt oliekølesystem og en low-flow vandpumpe.


Optimeret aerodynamik 
De resultater, som Renault Trucks har fået ind med arbejdet med Urban Lab 2-lastbilen, har vist, at optimering af aerodynamikken er et af de vigtigste tiltag til reduktion af både brændstofforbrug og CO2-emissioner - især ved kørsel i bymæssige miljøer omkring storbyer. 


For at forbedre luftstrømmen og derved reducere brændstofforbruget markant, er aerodynamikken for Renault Trucks D og D Wide blevet optimeret. I 2019-versionen er de blevet udstyret med nye spoilere, hvor spoileren på taget er justerbar med 12 indstillingsmuligheder, så den kan tilpasses forskellige opbygninger.


Sikkerhed og kørselskomfort 
Renault Trucks D og D Wide er udstyret med nye chaufførhjælpesystemer, der giver øget sikkerhed og kørselskomfort. Den intelligente fartpilot (ACC) opretholder automatisk en minimumsafstand til det forankørende køretøj, når der køres i tung trafik, hvilket også letter chaufførens kørsel. Den justerbare fartbegrænser (ASL) er også en indbygget funktion. Betjeningselementer til begge systemer er anbragt, så de er let tilgængelige for chaufføren, hvilket giver en mere sikker og effektiv kørsel.


Renault Trucks D og D Wide 2019, der kan køre på op til 100 procent biodiesel, kan bestilles nu. De fås også i en CNG-version.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst