Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Renoveringsperioden for Den Gamle Lillebæltsbro bliver længere

Onsdag 8. august 2018 kl: 08:10
Share  


Af: Redaktionen

Mindre nattearbejde og et strømuheld får Vejdirektoratet til at ændre den oprindelige tidsplan for renovering af Den Gamle Lillebæltsbro. Renoveringsperioden næste år kommer til at strække sig væsentligt ud over 20 uger, som oprindeligt planlagt. Bliver entreprenøren ikke færdig i 2019, kan en kort renoveringsperiode i 2020 også komme på tale

Tirsdag 22. maj satte Vejdirektoratet i gang et renoveringsarbejde på den Den Gamle Lillebæltsbro. Renoveringen har budt på udfordringer undervejs, og det står klart, at den oprindelige tidsplan med 20 ugers arbejder i både 2018 og 2019 ikke holder, da sommerens arbejde blev forsinket på grund af en arbejdsulykke med strøm på broen tilbage i juni.


Vejdirektoratet har også lyttet til naboerne til broen, der har klaget over det planlagte aften- og nattearbejde, der har givet anledning til væsentlige støjgener hos naboerne. Efter dialog med Fredericia Kommune er nattearbejdet nu indstillet med undtagelse af aktiviteter, som kræver en længere arbejdstid end tidsrummet mellem klokken 7 og 18. 


- Tilsammen betyder de to forhold desværre, at vi i 2018 kun kan nå cirka halvdelen af det renoveringsarbejde, som var planlagt til at skulle foregå i år. Derfor er vi nødt til at udvide renoveringsperioden for 2019. Vi gør alt for at blive færdige næste år, men vi kan blive ramt af dårlige vejrforhold med kulde og regn, som kan betyde, at vi ikke når det helt. Derfor kan det blive nødvendigt med en kort renoveringsperiode i 2020 også. Det beklager jeg naturligvis, siger specialkonsulent ved Vejdirektoratet Shahriar Honar.


Åbner som planlagt i 2018
Broen åbner for al trafik 5. oktober som planlagt, men til gengæld starter renoveringen i 2019 tidligst muligt i starten af marts og slutter senest muligt i slutningen af oktober, hvis vejret tillader det.


Renoveringsperioden næste år kommer dermed til at strække sig væsentligt ud over de 20 uger, som oprindeligt planlagt. Bliver entreprenøren ikke færdig i 2019, kan en kort renoveringsperiode i 2020 også komme i spil. Fredericia og Middelfart Kommuner er orienteret om udvidelsen af arbejdsperioden i 2019.


Eskortering af langsomkørende køretøjer fortsætter 
Mens Den Gamle Lillebæltsbro har været spærret, har Vejdirektoratet tilbudt eskortering af langsomkørende køretøjer over Ny Lillebæltsbro. Der er mulighed for transport på daglig basis, og turene er gået efter planen. Eskorteringsordningen fortsætter under hele renoveringsperioden, selvom tidsplanen bliver rykket.




Klik venligst

© Copyright 2019 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Mercedes-Benz tager Actros med til Danmark uden spejle
- Infrastrukturplaner skal omfatte mere kapacitet på rastepladserne
- Amerikansk lastbilproducenter med hollandske forbindelser tester brint-lastbiler
- Superfærge ankommer til Aarhus på søndag
- Nye job går i vid udstrækning til mennesker i Danmark
- Flere mennesker har et job
- Specialforening inviterer på viden om nye varebilsregler
- Litauisk transportkoncern med over 14.000 ansatte åbner ny base i Polen
- Ulovligt parkerede lastbiler har udløst 1.009 bøder
- Supermarkedskæder får elektriske transporter
- Kravene vil bidrage til at nedbringe transportsektorens emissioner
- Chaufføren får den nye af sin vognmansbror

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst