Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Kundernes oplevelse i den kollektive trafik får et samlet fokus

Lørdag 12. maj 2018 kl: 01:00
Share  


Af: Redaktionen

Fremover bliver passagererne i bus, tog og metro hørt i en fælles årlig passagertilfredshedsanalyse, hvor kundernes oplevelse er i centrum for hele deres rejse på tværs af de forskellige transportformer. Det er alle selskaberne i Bus & Tog-samarbejdet, der går på tværs af hele landet, blevet enige om. Formålet er at tilføre selskaberne en fælles viden de enkelte selskabers kunder og om, hvordan rejsen har været for kunderne på hele turen

- Med den nye fælles passagertilfredshedsanalyse får vi et nyt fælles værktøj til at dele erfaringer med hinanden og til at sørge for, at den kollektive trafik hænger bedre sammen for kunderne, siger formanden for Bus & Tog samarbejdet, Jan Sigurdur Christensen, der også er direktør for DSB Kommerciel.


Analysen vil kunne afdække tilfredsheden med hele den sammenhængende rejse, da man ikke interviewer undervejs i ét af transportmidlerne, men i stedet efter endt rejse på tværs af rejserne med bus, tog og metro.


- Det er unikt, at vi får den viden på tværs, der kan komme kunderne til gode i det fælles samarbejde, som vi har i Bus & Tog. For de fleste af de kunder, som de mange selskaber kører med hver dag, så består rejsen af flere transportformer. Så at få en indsigt i hele kundens rejse, giver os bedre muligheder for at gøre noget for at øge den samlede tilfredshed i den kollektive trafik, siger Jan Sigurdur Christensen.


Med analysen bliver det muligt nationalt at holde trafikvirksomhederne op mod hinanden indbyrdes og se, hvordan de ligger i forhold til hinanden. Det kaldes også at benchmarke. 


En sådan analyse vil give et bedre beslutningsgrundlag for at iværksætte initiativer, der kan bidrage til at øge kundernes tilfredshed. Det kan være initiativer, der er landsdækkende, regionale eller for bare for den enkelte virksomhed.


Arbejdet med at gennemføre den nye passagertilfredshedsanalyse forankres i trafikvirksomhedernes fælles samarbejdsorganisation Bus & Tog.


Passagertilfredshedsanalysen bliver foretaget online, og resultaterne fra den første af slagsen skal være klar i løbet af efteråret i år, hvor resultaterne bliver offentliggjort om kundernes oplevelser i den offentlige transport generelt og tilfredsheden omkring den sammenhængende rejse.


Fakta om Bus & Tog 
Bus & Tog er etableret i 1990’erne som et samarbejde mellem trafikvirksomhederne bag driften af den kollektive trafik i Danmark.

I dag består Bus & Tog fællesskabet af:
  • Arriva Tog
  • BAT
  • DSB
  • FynBus
  • Metroselskabet
  • Midttrafik
  • Movia
  • Nordjyllands Trafikselskab
  • Sydtrafik

Interesserede kan læse mere her:







Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- 55 af 58 vilkår fra december er opfyldt
- EU-Kommissionen lægger den tredie vejpakke frem
- Taxiselskab præsenterer regnskab med overskud
- Arriva vinder NT’s kvalitetspris for tredje år i træk
- Kampagne sætter fokus på respektfuld adfærd over for billetkontrollører
- Hospital i Køge tester førerløs bus
- Dansk Taxi Råd har fået ny formand
- Aarhus Sporveje indsætter fire el-busser
- 15-årig kørte uden billet og svinede politiet til
- Det er en vigtig strategisk base
- Iveco får ny chef i Norden og Balticum
- Operatør i Hamburg vælger el-busser fra Tyskland og Polen

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst