Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      
FREDERIKSHAVN HAVN:

Stena Oil får 38.000 kvadratmeter til Nordeuropas største bunkerterminal

Fredag 4. maj 2018 kl: 09:47
Af: Redaktionen

Frederikshavn Havn, der står over for at indvie en udvidelse af havnen, Etape 1, har underskrevet kontrakten på en Etape 2, for at efterkomme efterspørgslen på baglandsareal. Med Stena Oils etablering af Nordeuropas største bunkerterminal har Frederikshavn Havn udlejet 38.000 kvadratmeter til en virksomhed, der kan skabe yderligere omsætning til havnen

- Vi er stolte over, at Stena Oil har valgt at placere deres nye terminalaktiviteter i Frederikshavn. Det får stor betydning for det samlede maritime erhverv i byen. Aftalerne, som vi har indgået i forbindelse med havneudvidelserne, betyder, at vi nu har nået de strategiske mål for såvel aktiviteter som økonomi for 2021, siger Mikkel Seedorff Sørensen, der er direktør for Frederikshavn Havn. 


- Vi kan snart melde udsolgt på det samlede areal for Etape 1, og i forbindelse med Etape 2, som inkluderer 400 meter kaj og uddybning fra 11 til 14 meter, tilføjes nu yderligere 150.000 kvadratmeter baglandsareal, siger han videre.


En Etape 2-havneudvidelse er færdig i begyndelsen af 2019, og betyder at Frederikshavn Havns samlede areal runder 950.000 kvadratmeter.

 
Frederikshavn Havn er en af Frederikshavn Kommunes vækstmotorer. Der er 5.500 arbejdspladser tilknyttet havnen, og samlet set udgør de 30 procent af kommunens skatteindtægter. Det er derfor en nyhed, der modtages med glæde, at endnu en stor international virksomhed rykker ind på Frederikshavn Havn.


Om Stena Oil
  • Stena Oil er Skandinaviens førende leverandør af bunkerolie og marine helhedsløsninger til fartøjer i Skagerrak, Kattegat og Nordsøområdet
  • Den nye bunkerterminal i Frederikshavn bliver Skandinaviens største.

Om udvidelsen af Frederikshavn Havn
  • Havneudvidelsen i Frederikshavn Havn udgør i Etape 1 330.000 kvadratmeter baglandsareal, 600 meter kaj og 11 meter dybgang
  • Etape 2 (som blev vedtaget i oktober 2017) tilføjer yderligere 150.000 kvadratmeter baglandsareal, 400 meter kaj og 14 meter dybgang




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Skandinavisk CO2-samarbejde er en vigtig brik i etablering af europæisk CO2-infrastruktur
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Skandinavisk samarbejde om CO2-transport og lagring er faldet på plads
- Udledning af scrubbervand fra skibe bliver forbudt i det danske territorialfarvand
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- Havneselskab med tre havne holdt godsomsætningen
- Finsk rederi har åbnet rute mellem Skåne og Polen
- Bornholms største havn nåede rekordomsætning og et resultat over det forventede
- Mobilkran kan løfte 144 ton og øger kapaciteten
- Dansk rederikoncern udvider sit logistiknetværk til Tyrkiet

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst