Klik venligst

  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Renault Trucks udvider sit Optitrack-system

Torsdag 12. april 2018 kl: 11:57
Share  


Af: Redaktionen

Renault Trucks tilføjer nye funktioner til Optitrack-systemet, der åbner for muligheden for midlertidigt træk på alle hjul efter behov. Systemet overvinder dermed begrænsningerne ved et "konventionelt" køretøj med konstant træk på alle hjul, især i forhold til brændstofforbrug, lasthøjde, vedligeholdelsesomkostninger og ekstra vægt

Renault Trucks udvider sit Optitrack-system
Fremover leverer Renault Trucks en Optitrack+ version, der indeholder nye hydrauliske motorer beregnet til kunder, der arbejder under ekstreme forhold. Optitrack er udviklet af Renault Trucks i samarbejde med Poclain Hydraulics i 2009 og er tilgængelig til C 2,5 serien.


Øget trækkraft
Systemets hydrauliske tryk er blevet øget fra 420 til 450 bar, hvilket øger det maksimale hjulmoment med syv procent. Denne nye funktion øger trækkraften, så chaufførerne bedre kan klare de vanskeligheder, der er forbundet med at håndtere køretøjer med høj nyttelast eller i stejlt terræn.


For at sikre maksimal startkraft i de mest krævende situationer har Renault Trucks tilføjet en "boost" funktion. Ved aktivering øges trykket i trækket på forhjulene til maksimalt tryk (450 bar) for at opnå optimalt startmoment.


Øget betjeningskomfort og manøvredygtighed
Optitrack-systemet afbrydes, når køretøjets hastighed når 50 km/t (sammenlignet med 40 km/t på tidligere versioner) og genoptages automatisk ved 20 km/t.


Endelig justerer en selvkalibreringsfunktion Optitrack-systemets indstillinger. Der er desuden tilføjet et ekstra bakgear (R2) for øget manøvredygtighed i alle typer terræn.


Optitrack+ anbefales specielt til jordarbejde eller ved transport af materialer under vanskelige forhold.




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- ITD har stævnet EU-Kommissionen i spørgsmålet om statsstøtte til PostNord
- Transportfirma fra Sverige fejrer fremgangsrigt første år i Danmark
- Hollandsk hybrid kan køre op til 50 km på ren el
- Plug-in hybrid-lastbil kan køre op til 10 kilomete rpå strøm
- Ekspres-koncern justerer sine priser
- Dansk transportkoncern får ny partner på det tyrkiske marked
- Årets varebil blev enten den ene, den anden eller den tredje
- Sortimo præsenterer digitalt univers ved messe for erhvervsbiler
- Benzin og diesel bliver mærket
- Polsk chauffør blev idømt fængselsstraf og udvisning
- Hver femte dansker vil forbyde mobiltelefonen i trafikken
- 80-årig kvinde cyklede ind i en skraldebil - og er efterfølgende død

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst