Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Nyt transport og logistiknetværk ser på udfordringer i vejnettet

Tirsdag 13. marts 2018 kl: 11:24
Af: Redaktionen

Vindmølleindustriens nye transport & logistiknetværk har holdt første møde. Netværket har til formål at samle centrale aktører og arbejde med de temaer og problemstillinger, som medlemmerne har behov for

Baggrunden for det nye netværk er, at en række medlemmer har udtrykt ønske om, at Vindmølleindustrien opretter et netværk med fokus på transport og logistik. Netværket holdt sit første måde i sidste uge hos Valmont SM i Rødekro. På mødet kom de deltagende virksomheder med input til, hvilke problemstillinger, der er relevante at fokusere på i netværket. 


Udover sparring og videndeling mellem virksomhederne er der også lagt op til, at netværket på sigt kan se på områder med potentiale for standardisering i branchen - eksempelvis af løfte- og håndteringsgrej. Medlemmerne satte også fokus på emner af mere politisk karakter som for eksempel stigende krav til vindmølletransporter på det danske vejnet.


Havne, producenter og transportvirksomheder var med
På netværkets første møde deltog repræsentanter fra såvel vindmølleproducenter, havne og transport- og logistikvirksomheder, som alle kom med deres indspark til konkrete problemstillinger, man bør samarbejde om at løse for at sikre bedst mulige betingelser for en gnidningsfri infrastruktur, når vindmøllekomponenter transporteres fra produktionsvirksomhederne og ud til kunderne.


Et af de politiske temaer, der var genstand for dialog på mødet, var stramninger af de tidsrum, hvor der må udføres særtransporter om natten, og at det fremadrettet vil være sværere at køre flere meget brede komponenter på samme transport. Rigspolitiet har lagt op til, at brede komponenter skal køres i en vinklet opstilling på trailere og blokvogne, for på den måde at begrænse særtransporternes bredde. Det betyder, at der kan køres med langt færre komponenter på samme transport - og det vil skabe flere transporter.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Over 4.000 gange skulle vejdirektoratet samle tabt gods op efter andre
- DM for lærlinge bliver det hidtil største
- Uddannelsesorganisation får endnu en el-lastbil i flåden
- To nye tre-akslede trailere med walking floor er gået til Mors
- Der er behov for styrket samarbejde
- Fint med nye grønne penge, men nej til mere bureaukrati
- Fornuftig kompensation for belastende dieselafgift
- Fire-akslet gardintrailer skal køre for leverandør af flydende gasser
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- SVM-Regeringen skruer op for støtten til grøn omstilling af tung vejtransport
- Ny pulje får flere grønne lastbiler på vejene
- Transportorganisation genvalgte bestyrelsesmedlemmer

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst