Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Finansloven for 2018 har også penge til jernbanerne

Mandag 11. december 2017 kl: 10:41
Share  


Af: Jesper Christensen

Forligspartierne bag Aftale om Togfonden DK - det er Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Socialistisk Folkeparti, Radikale Venstre og Enhedslisten - indgik 7. september en aftale om en fase 1 af Togfonden DK, som ikke er VLAK-Regeringens opfindelse. Men mindretalsregeringens partier - Venstre, Liberal Alliance og Konservative - må erkende, at flertallet bestemmer

På den baggrund er VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti blevet enige om at sætte gang i anden etape af hastighedsopgraderingen af banestrækningen mellem Hobro og Aalborg og af delstrækningen mellem Aarhus og Langå, som er en del af hastighedsopgraderingen af strækningen mellem Fredericia og Hobro, som forudsættes sat i gang i 20187.


Der afsættes 24,1 millioner kroner i 2018, 60,1 millioner kroner i 2019, 216,8 millioner kroner i 2020, 372,8 millioner kroner i 2021 og 137,0 millioner kroner i 2022. 


I overensstemmelse med forligspartiernes aftale af 7. september medgår udisponerede midler i Pulje til investeringer til forbedringer af den kollektive trafik til finansieringen af projekterne. Konkret disponeres 24,1 millioner kroner i 2018, 55,9 millioner kroner i 2019, 48,7 millioner kroner i 2020, 195,3 millioner kroner i 2021 og 486,8 millioner kroner i 2022. Samlet bliver det til 810,8 millioner kroner fra udisponerede midler i puljen. 



Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Strategiske analyse af en fast HH-forbindelse bliver sat i gang
- Lokalbanerne har fået overenskomsten på plads
- Politisk flertal vi stadig sikre jernbaneoverkørsler
- Minibus blev ramt af et tog ved Varde
- EU åbner ny ansøgningsrunde om midler til transportinfrastruktur
- Femern Bælt-forbindelsen forlænger de betingede kontrakter med et år
- Transportudvalg så på tog og transportløsninger
- Togtrafikken mellem vest- og øst er kørt frem
- Lavere takster præger Storebæltsforbindelsens resultat
- Hirtshals Havn deltager i nyt havnenetværk
- Godstog kørte af sporet
- Samarbejde skal skabe mere miljøvenlig transport mellem Tyrkiet og Danmark

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst