Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Finansloven for 2018 har også penge til jernbanerne

Mandag 11. december 2017 kl: 10:41
Share  


Af: Jesper Christensen

Forligspartierne bag Aftale om Togfonden DK - det er Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Socialistisk Folkeparti, Radikale Venstre og Enhedslisten - indgik 7. september en aftale om en fase 1 af Togfonden DK, som ikke er VLAK-Regeringens opfindelse. Men mindretalsregeringens partier - Venstre, Liberal Alliance og Konservative - må erkende, at flertallet bestemmer

På den baggrund er VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti blevet enige om at sætte gang i anden etape af hastighedsopgraderingen af banestrækningen mellem Hobro og Aalborg og af delstrækningen mellem Aarhus og Langå, som er en del af hastighedsopgraderingen af strækningen mellem Fredericia og Hobro, som forudsættes sat i gang i 20187.


Der afsættes 24,1 millioner kroner i 2018, 60,1 millioner kroner i 2019, 216,8 millioner kroner i 2020, 372,8 millioner kroner i 2021 og 137,0 millioner kroner i 2022. 


I overensstemmelse med forligspartiernes aftale af 7. september medgår udisponerede midler i Pulje til investeringer til forbedringer af den kollektive trafik til finansieringen af projekterne. Konkret disponeres 24,1 millioner kroner i 2018, 55,9 millioner kroner i 2019, 48,7 millioner kroner i 2020, 195,3 millioner kroner i 2021 og 486,8 millioner kroner i 2022. Samlet bliver det til 810,8 millioner kroner fra udisponerede midler i puljen. 



Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- EU-politikere vil hæve transportbudget betragteligt
- Færgerederier er tilfredse med dom over statsstøtten til Femern-forbindelsen
- EU-Domstolen har giver rederier ret i klage over støtte til Femern-forbindelsen
- Kombiterminalen på Esbjerg Havn har fået togbesøg
- Transportministre blev enige om rammerne for EU’s infrastrukturfond fra 2021
- Danmark får en ny togstation
- Betinget kontrakt på Femern-tunnelen er forlænget med et år
- Banedanmark flytter til Kalvebod Brygge
- Mere gods tager toget til og fra Hamburg
- Transportjuristerne skriver om kombineret godstransport og betydningen for cabotagekørsel
- Forhandlinger mellem DSB og Dansk Jernbaneforbund er afbrudt
- Arriva har ombygget 10 togsæt til det nye signalsystem

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst