Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Færge over Langelandsbæltet fragter flere og flere biler

Mandag 20. november 2017 kl: 12:51
Af: Redaktionen

Rederiet Færgens nyeste trafiktal for ruten mellen Spodsbjerg på Langeland og Tårs på Lolland viser vækst. Ikke siden etableringen af Storebæltsforbindelsen er trafiktallene på færgeruten set højere

Konkret viser tallene, at der i oktober er overført i alt 17.432 personbiler via færgeforbindelsen mellem Langeland og Lolland. Der er tale om en mindre stigning på 0,9 procent sammenlignet med den tilsvarende periode i 2016, som vel at mærke også var en periode med vækst. Ligeledes er der i oktober overført 44.509 passagerer via LangelandsFærgen, hvilket er en stigning på 1,5 procent sammenlignet med 2016.


- Trafikvæksten på Spodsbjerg-Tårs har stået på i så mange år, at selv en mindre vækst som i dette tilfælde er ganske bemærkelsesværdig. Vores oplevelse er, at passagererne i vid udstrækning vælger færgen til som en genvej og som et alternativ til motorvejen. Vores kundeundersøgelser peger på, at mange hellere vil slappe af eller arbejde på færgen frem for at spilde tiden på motorvejen, og det billede forventer vi vil fortsætte og blive forstærket i de kommende år, siger Lindy Kjøller, der er salgs- og marketingchef i Færgen.


Han henviser til, at seneste trafiktal fra Vejdirektoratet viser, at trafikken på de danske motorveje er steget med 26,3 procent siden 2010, og at intet tyder på udsigt til bedring. Samtidig er prisen for at benytte Storebæltsforbindelsen på vej til at blive sænket løbende over de kommende tre år. Planen er således, at billetten i 2020 vil være 25 procent billigere end i dag, hvilket efter al sandsynlighed vil skabe endnu mere kø og travlhed på motorvejene. 
 

Som yderligere forklaring på udviklingen på den sydlige vej mellem Øst- og Vestdanmark peger Lindy Kjøller på, at ruten har et velfungerende set-up med mange daglige afgange, der sikrer en let og fleksibel overfart uden stort behov for at orientere sig om sejlplanen. Senest er ruten blevet omfattet af Brobizz-ordningen, hvilket har gjort indtjekning lettere og dermed færgeoplevelsen som sådan mere fleksibel.
 

Færgen vandt i 2016 udbuddet om de kommende 10 års færgebetjening af Spodsbjerg-Tårs og er på vej til at flytte sin administration fra Rønne til Svendborg i forbindelse med, at Færgen pr. 1. september næste år ikke længere fungerer som færgeoperatør på Bornholm. Dermed kommer rederiet fremover til at knytte sig endnu tættere til Spodsbjerg-Tårs og lokalområdet som sådan.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst