Klik venligst

  
Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Danske rederier er blevet tilgodeset med ny erhvervspakke

Tirsdag 14. november 2017 kl: 08:57
Share  


Af: Redaktionen

VLAK-Regeringen indgik søndag en aftale om en erhvervspakke sammen med Dansk Folkeparti og Radikale Venstre. Partierne bag pakken vil både afskaffe registreringsafgiften for videresolgte skibe og udvide sømandsskatten til hele offshore området. - Danmark kan noget særligt på havvind og offshore. Og med den udvidelse af sømandsskatten, som VLAK-Regeringen, Dansk Folkeparti og de Radikale nu er enige om, så vil rederierne også være konkurrencedygtige i kampen om de næste jobs indenfor offshore, som er et marked i vækst. Det er afgørende for Danmarks førerposition inden for søfart, siger Anne H. Steffensen, der er administrerende direktør i Danske Rederier om den nye aftale









Partierne begrunder initiativer på søfartsområdet med, at der er behov for at styrke den danske offshore-sektors konkurrenceevne, hvis man skal fastholde og udvikle Danmarks position som førende søfartsnation.


Initiativet på sømandskatteområdet har været efterspurgt af rederierne gennem flere år. Det vil styrke konkurrenceevnen på markedet for maritim offshore, hvilket er vigtigt for, at Danmark kan favne fremtidens skibe samtidigt med, at danske rederier kan udnytter den styrkeposition, som landet har indenfor eksempelvis havvind.


Sammen med Dansk Folkeparti og Radikale Venstre vil regeringen også fjerne registreringsafgiften for videresolgte skibe. Her står der i aftaleteksten, at registreringsafgiften håndteres:


”… så den bliver mere sammenlignelig med andre maritime nationer, og Danmark dermed kan fortsætte sin udvikling som attraktiv global maritim nation og flagstat frem mod og efter 2025.”


Det vil gøre det mere attraktivt at registrere skibe i Danmark, konstaterer Anne H. Steffensen.


- Med dagens aftale fjerner partierne bag forliget registreringsafgiften på skibe, der sælges videre. Den har gjort det for dyrt for mange rederier at sætte deres skibe på dansk flag. Det sender et stærkt vækstsignal fra Danmark, som helt sikkert vil blive hørt i den globale, maritime industri, og stille os stærkt i kampen for at tiltrække aktivitet til Danmark, siger Anne H. Steffensen.




Klik venligst

© Copyright 2017 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Første intermodale TIR-operation sparer fem dage sammenlignet med ren banetransport
- Trafikken til de danske øer sejler fremad
- Hanstholm Havn er klar med visioner for fremtidens superfiskerihavn
- Færge over Langelandsbæltet fragter flere og flere biler
- Dansk transportkoncern får ny direktør i Sverige
- Danske Rederier har sat vækstmål for 2021
- Ny lakseterminal skaber 120-140 nye arbejdspladser
- Borgmestre glæder sig over udvidelsen af sømandsskatten
- Slamsuger kom forbi og sugede 50.000 kubikmeter
- Gas til tung og tungere transport var i fokus i København
- Ø-færge fastholder høje trafiktal
- EU giver FN-organsation ansvaret for skibsfartens CO2-kvoter

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst

Klik venligst