Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Scania tager mere gas med i tanken

Onsdag 8. november 2017 kl: 11:51
Share  


Af: Redaktionen

Scania’s busser og buschassiser kan nu leveres med en CNG-tank, der har plads til op til 1.875 liter. Det er 10 procent mere end den hidtidige maksimale tankkapacitet. På trods af den større kapacitet er de nye gastanke, der er fremstillet i komposit-materiale af kulfiber, lettere end de gamle, hvilket giver mulighed for at øge passagerkapaciteten

- Byer og regioner i hele verden gør i stigende grad en indsats for at begrænse forurening og reducere CO-emissioner. Skiftet til gas-drift på busser er et attraktivt alternativ, der ikke bare reducerer emissioner, men også støj, siger Karin Rådström, der er Head of Buses and Coaches hos Scania.


I takt med at byerne vokser med større forstæder, skal pendlerene bevæge sig over længere afstande. Rent faktisk forbruger bustransporten i forstæderne tre gange så meget brændstof som transporten i bykernerne. Med de nye gastanke får Scania Citywide Low Floor og Scania Citywide Low Entry med 1.575 liter tanke en rækkevidde på omkring 400-450 kilometer, afhængigt af trafikforhold, topografi og gasbrændstofkvalitet. De største tanke på 1.875 liter er primært forbeholdt ledbusser, der kan opnå en rækkevidde på 600-700 kilometer, også afhængigt af trafik og brændstofkvalitet.


- Operatørerne kan regne med, at de vil have tilstrækkeligt med brændstof til transportopgaven uden, at der er behov for genopfyldning, siger Håkan Björk, der er direktør i Strategic Sales & Key Account Management.


Til buschassiser tilbyder Scania tanke med volumen på 1.260, 1.575 og 1.875 liter. Disse tanke fås også til Scania Citywide Low Floor og Scania Citywide Low Entry, Scania Citywide Low Entry Suburban samt Scania Interlink Low Decker.


CNG-tankene af type 4 indeholder ikke metal i det strukturelle design. De består af en plastikbeholder, der er pakket ind i kulfiber og dækket med en resin-belægning. Som følge heraf er type 4 CNG-tanke meget lette, og takket være den meget tynde væg har de større kapacitet sammenlignet med andre typer af CNG-tanke med tilsvarende dimensioner. 




Klik venligst

© Copyright 2018 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Vinderne har vundet før
- FlixBus er i spil som årets innovator
- Brugte busser kører ind som en del af MAN’s kvalitetscertificering
- Vejdirektoratet slukker lyset på udvalgte motorvejstavler
- Fagforening fik 16 millioner kroner hjem i arbejdsskadesager
- Faglige sager udløste betaling på godt to millioner kroner
- Ni ud af ti bilture på job og uddannelse køres solo
- Trafikstyrelsen trækker lod om tilladelser og pladser på venteliste
- Seks nominerede skal kæmpe om tre priser
- Brintbusser skal køre i Nordjylland
- Passager ville have kommune til at betale taxi’en
- Redningskoncern har nedskrevet og fået røde tal på bundlinien

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst