Automatiserede fakturahåndteringer og betalingsløsninger sparer på bogholderkontoen
Onsdag 20. september 2017 kl: 10:56
Af: RedaktionenDen danske transport- og logistikvirksomhed, Parcel Feeder i Brøndby, har med en ny plug-n-play løsning automatiseret håndteringen af alle fakturaer og betalingsløsninger. It-løsningen fungerer som en usynlig motor mellem regnskabsprogrammet og kunderne. På den måde har Parcel Feeder sparet flere hundredetusinde kroner på manuelt arbejde og samtidig fået et langt bedre overblik
- Det har fra start været vores filosofi at automatisere så mange manuelle arbejdsgange som muligt og derfor heller ikke have en in-house bogholderifunktion. Med FarPay løsningen har vi lagt alt ud i skyen og hele betalings-flowet er automatiseret. Det har blandt andet betydet, at vi i dag har nedlagt vores fuldtids bogholderi og udliciteret det til ekstern bogholder, og det sparer os for rigtig mange penge, siger Jakob Bang Jensen, der er medejer hos Parcel Feeder.
Ud over det automatiske betalings-flow, så sørger FarPay motoren også for automatisk at sende påmindelser til Parcel Feeder’s kunder, når systemet registrerer, at en faktura ikke er betalt. En proces, der tidligere kostede mange timers opfølgning.
Kunderne bestemmer selv deres betalingsløsning
Parcel Feeders hovedfokus er pluk & pak, lagerhotel og fulfillment-services samt nationale- og internationale pakkeløsninger og kurérservice til hele verden. Via strategiske alliancer og samarbejdspartnere har Parcel Feeder etableret et verdensomspændende pakke- og speditionsnetværk. Parcel Feeder har også et datterselskab i Tyskland.
De fleste af Parcel Feeders kunder betaler via Leverandørservice, men Parcel Feeders kunder har via FarPay platformen adgang til at vælge mellem flere forskellige betalingsløsninger, herunder også Visa, MasterCard, FI-kort, MobilePay med mere.
- Når vores kunder får tilsendt en faktura fra os, så foregår det på den måde, at de via et link selv går ind og vælger, hvilken løsning de vil anvende til betaling. Det helt unikke ved FarPay løsningen er, at alle betalingsdata fra regnskabsprogrammet kan håndteres i ét format og så efterfølgende sendes ud i alle de forskellige betalingsformer, som vores kunder ønsker at anvende, siger Jacob Bang Jensen.
Over 100 virksomheder, revisorer/bogholdere og foreninger bruger FarPay platformen til automatisk at håndtere alle krav og betalinger mellem regnskabsprogrammet og kunderne.
- Udfordringen for virksomhederne i dag er, at de håndterer flere forskellige betalingsløsninger overfor kunderne. Det kræver en masse manuelt arbejde og tager megen tid og øger fejlrisikoen, siger Samal Samuelsen, der er salgsdirektør hos FarPay.
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- Forhandlernetværk effektiviserer og konsoliderer ekspertisen
- Vognmand har overført en ny tre-akslet anhænger til sit hovedsæde i Brabarnd
- Politiet har beslaglagt knap 3.000 køretøjer
- Erhvervsorganisation efterlyser samlet grøn plan for transport i Danmark
- Limfjordshavn holdt omsætningen oppe uden Grønlandstrafik
- Havneby i det vestlige Sverige får et elektrisk ladehub
- Lastvognsservice på Avedøre Holme er kommet godt fra start - søger flere mekanikere
- Belgisk producent af busser og trailere er blevet delt i to
- Lastbilleverandører sætter fokus på lastvognsmekanikeruddannelsen under DM i Skills
- City-trailer med en enkelt aksel gør det let at komme rundt
- Lokal entreprenør skal ombygge motorvejstilslutning ved Taulov
- Landbrugsvirksomhed kører ud med tre-akslet trækker
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |