Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp
Forsiden
      

Nye RoPax-færger vil sejle mere økonomisk

Onsdag 30. august 2017 kl: 11:15
Share  


Af: Redaktionen

Nye RoPax-færger vil sejle mere økonomisk

Svenske Stena Line vil være førende inden for bæredygtighed i rederibranchen. I april sidste år bestilte rederiet fire nye RoPax-færger på et kinesisk værft. Byggeriet af den første færge af de fire færger, der ventes indsat på Stena Line’s ruter over Det Irske Hav mellem Irland og England, er gået i gang. Fredag 18. august var der såkaldt ”steel cutting ceremony” på AVIC Weihai Shipyard i Kina, hvor færgerne skal bygges


Stena Line’s fire nye færger vil være 50 procent større end standarden for RoPax-færger - og nok så væsentligt vil de være meget energieffektive.


- De nye færger vil være blandt de mest energieffektive i verden med cirka 25 procent lavere CO2-emissioner pr. lastenhed sammenlignet med tilsvarende RoPax-færger, fortæller Niclas Mårtensson, der er administrerende direktør i Stena Line.


Han peger på, at Stena Lines mål er at være førende inden for udviklingen af bæredygtighed i rederibranchen og sætte en ny industristandard med hensyn til drift, emissioner og konkurrencedygtighed. Færgerne vil gøre brug af traditionelt brændstof, men kan ombygges til brug af gas. Ligeledes er færgerne forberedt til brug af scrubbere og katalysatorer, hvilket vil give Stena Line endnu større fleksibilitet i fremtiden.


- Gennem standardisering og indbygget fleksibilitet planlægger vi at sikre et meget pålideligt færgekoncept, der vil skabe endnu bedre betjening af vores kunder. Vi forventer fortsat vækst inden for færgetransport, og dette er et vigtigt skridt i forberedelsen af vores forretning til denne vækst, siger Niclas Mårtensson videre.


Færgerne, der får en kapacitet på 1.000 passagerer og 120 personbiler, vil blive leveret i 2019 og 2020, og kontrakten indeholder en option på yderligere fire RoPax-færger af samme type. Stena Line forventer at indsætte de fire nye færger på det Irske Hav mellem Irland og England.

 
Tekniske specifikationer på Stena Lines nye RoPax-færger
  • Længde: 214,5 meter
  • Dybde: 6,4 meter
  • Bredde: 27,8 meter
  • Kapacitet bildæk: 3.100 banemeter + 120 personbiler
  • Kapacitet passagerer: 1.000
  • Kahytter: 175
  • Motorer: 2 x V12 4-stroke diesel (2 x 12,600 kW)
  • Hastighed: 22 knob
  • Skibsværft: AVIC Weihai Shipyard, Kina
(Fotografik: Stena Line)




Klik venligst

© Copyright 2017 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Politikere vil undersøge en fremskudt havn ved Tårs
- Havn på Ærø bliver undersøgt
- Aabenraa får mere havneplads
- International cementproducent etablerer sig på Aabenraa Havn
- Certifikater på søfartsområdet skal fornyes
- Havn på Lolland vil have erstatning af Vejdirektoratet
- Politiet tiltaler tidligere havnechef i Vejle for 16 forhold
- Der er et stort potentiale i energioptimering af skibe og bygninger
- Maskinmestrene sender formanden uden for døren
- Hamburg Süd bliver ved med at være Hamburg Süd
- Fire konsortier er prækvalificerede til havneudvidelse på Fyn
- Dansk koncern skal fortsat drive færgerute

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst

Klik venligst



Klik venligst

Klik venligst