Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Gaffeltruck og løftevogne får det til at spille i logistikvirksomheden

Onsdag 9. august 2017 kl: 12:34
Af: Redaktionen

I 2016 vandt logistik- og distributionsvirksomheden DK Logistik A/S i Fredericia en stor logistik- og distributionsaftale for den internationale virksomhed, Saint-Gobain, der blandt andet producerer isoleringsmaterialer. Still har leveret i alt 15 helt nye modvægtsgaffeltrucks, håndløftevogne samt en el-løftevogn til DK Logistik

Gaffeltruck og løftevogne får det til at spille i logistikvirksomheden
DK Logistik A/S i Fredericia blev dannet sidst i 2016, da transportvirksomhederne Johs. Sørensen & Sønner A/S i Aarhus, Eiler Chr. Knudsen A/S i Holstebro og P. Fournaise A/S i Fredericia sammen bød på og overtog distributionskontrakten for Saint Gobain Distribution. Den store byggevareleverandør Saint Gobain Distribution havde i løbet af 2016 sendt en stor logistik- og distributionsaftale om leveringer til koncernens byggevarekæder Brdr. Dahl og Optimera i udbud. 


Etableringen af DK Logistik A/S skete med en klar målsætning om at være mest innovativ, effektiv og konkurrencedygtig på markedet fra første dag. Da kontrakten var i hus, blev der investeret i nyt grej over en bred kam - fra lastbiler og lagerfaciliteter til gaffeltrucks og løftevogne. 


Leveringspræcision og -sikkerhed
- Et af de vigtigste parametre for logistikaftalen med Saint Gobain Distribution er leveringspræcision og -sikkerhed. Så duer det ikke at satse på tvivlsomt materiel, siger DK Logistik A/S’ direktør Claus Terkelsen og fortsætter:


- Vi havde ikke meget tid fra vi underskrev kontrakten, til vi skulle levere. Men takket være Scania og Renault Trucks, som leverede lastbilerne, og Still, som leverede blandt andet gaffeltrucks og løftevogne, var vi klar til skæringsdatoen.


At det blev henholdsvis Scania, Renault og Still, der fik ordrene, var ingen tilfældighed.


- Fra mine tidligere job har jeg haft meget gode erfaringer med både Scania, Renault og Still. Så hvorfor lave om på noget, der fungerer. Vi skulle hurtigt i gang, og Still kunne levere låne-trucks, indtil de nye elektriske RX60’ og RX20’ere var klar til levering. Vi er nu oppe på 15 nye Still-enheder fordelt på modvægtstrucks, håndløftevogne samt en el-løftevogn, siger Claus Terkelsen.


Leasing med fuld service
Still modvægtstruckene fordeler sig på to RX60-35, to RX60-25 og en RX20-18. De er alle leaset og er dækket af en Still "fuldservice-aftale", som stort set dækker alt bortset fra skader og dæk. Still garanterer højst to timers responstid på udkald ved eventuelle nedbrud, hvilket der efter det første halve års drift ikke har været brug for.


Truckflåden anvendes intensivt på DK Logistiks terminaler i Taulov, Kibæk, Randers og Aalborg til losning, sortering og læsning af byggematerialer. DK Logistiks set-up indebærer, at varerne ankommer fra Saint Gobain Distributions store centrallagre flere steder i Danmark til DK Logistiks terminaler sidst på eftermiddagen og først på aftenen, hvorefter de sorteres og klargøres til hver enkelt leveringsrute. Inden midnat er DK Logistiks flåde på 42 lastbiler kørst afsted til byggemarkeder, byggepladser, håndværksmestre og private.


Distributionen sker fem dage om ugen med start søndag aften, så der er ikke tid til slinger. Materiellet betjenes primært af de chauffører, der kører varerne ud, og de har også ansvaret for opladning af de elektriske trucks, når de ikke er i brug.


- Vores chauffører har taget godt imod valget af henholdsvis Scania- og Renault-lastbiler samt Still trucks og løftevogne. Disse brands scorer højt blandt chaufførerne, hvilket bidrager til arbejdsglæde og lavere driftsomkostninger. De passer bedre på grejet, og det spiller også en stor rolle for bundlinjen, fremhæver Claus Terkelsen.


Om DK Logistik A/S
  • DK Logistik A/S blev etableret i efteråret 2016 i forbindelse med overtagelse af en distributionskontrakt for Saint Gobain Distribution af transportvirksomhederne Johs. Sørensen & Sønner A/S i Aarhus, Eiler Chr. Knudsen A/S i Holstebro og P. Fournaise A/S i Fredericia
  • Hovedkontoret ligger i Taulov vest for Fredericia
  • Rygraden i DK Logistik’s distributionssystem er ud over avancerede IT-, navigations- og planlægningsværktøjer også 42 distributionslastbiler, hvoraf de fleste er med kran, men også forvogne, sprintere og trækker/trailere er i vognparken sammen med 15 Still-enheder fordelt på elektriske modvægtstrucks og løftevogne samt manuelle løftevogne






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst