Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Afsluttende høringsmøder om Femern-tunnel i Tyskland er gået i gang

Tirsdag 27. juni 2017 kl: 19:20
Af: Redaktionen

Tirsdag begyndte den afsluttende runde af høringsmøder om Femern-tunnelen i Tyskland. Høringsmøderne markerer sidste fase på en lang og grundig offentlig høringsproces, hvor tyske myndigheder, privatpersoner, berørte lodsejere, miljøorganisationer og virksomheder har haft mulighed for at afgive bemærkninger til den i alt 14.000 sider lange ansøgning fra Femern A/S om tysk byggetilladelse til Femern-tunnelen

Femern A/S har i samarbejde med 150 tyske og internationale eksperter besvaret alle tyske indsigelser skriftligt. Svarmaterialet udgør mere end 200.000 sider, og alle spørgsmål er blevet grundigt behandlet efter gældende tyske regler. Anerkendte tyske advokater og miljøeksperter har bidraget i hele processen. 


Det er på det grundlag, at de tyske myndigheder har indkaldt til den afsluttende runde af høringsmøder i Slesvig-Holsten.


- Høringsmøderne i Tyskland startede 22. maj og forventes afsluttet 27. juli. Vi har forberedt os grundigt gennem længere tid, og vi er indtil videre meget tilfredse med forløbet, siger administrerende direktør i Femern A/S, Claus F. Baunkjær.


Høringsmøderne har til formål at drøfte de skriftlige svar på indsigelserne, så den ansvarlige godkendelsesmyndighed i Tyskland på et fyldestgørende grundlag kan udstede myndighedsgodkendelsen af Femern-tunnelen. 


Femern A/S deltager i høringsmøderne med et stort antal eksperter, så alle typer af spørgsmål kan besvares hurtigst muligt. På baggrund af høringsmøderne vil godkendelsesmyndigheden vurdere, om alle spørgsmål er tilstrækkeligt belyst til, at processen kan afsluttes.


Ifølge transportministeriet i Slesvig-Holsten kan godkendelsen forventes i sommeren 2018. I Tyskland er det imidlertid normalt, at modstanderne af et infrastrukturprojekt efterfølgende indgiver klager over myndighedsgodkendelsen til Forbundsforvaltningsdomstolen i Leipzig. En retssag varer ifølge transportministeriet i Slesvig-Holsten erfaringsmæssigt i gennemsnit to år. Derfor forudsættes det, at anlægsarbejderne påbegyndes i 2020, hvis retssagen får opsættende virkning. 


I Danmark er alt klart til, at byggeriet kan gå i gang.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst