Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      

Speditørernes branding-side er blevet besøgt over 1.200 gange

Torsdag 24. november 2016 kl: 11:58
Af: Redaktionen

Lørdag 1. oktober sendte Danske Speditører deres brandingkampagne www.blivspeditør.dk ud på nettet. Siden da er web-siden blevet besøgt af over 1.200 personer. I løbet af de næste tre-fire måneder er det ambitionen, at mindst 500 unge skal tilmelde sig en database, sådan at de løbende kan få tilsendt nyheder og stillingsopslag fra speditionsbranchen

- Kampagnen er kommet godt fra start. De unge mennesker, vi gerne vil have ind i vores branche, skal vide mere om, hvad speditørerne laver og hvad branchen kan give dem af faglige og sociale udviklingsmuligheder. De unge skal vide mere om, at speditørerne sørger for, at varer bevæger sig frit rundt i verden. At det ikke kun handler om, at speditøren finder en vognmand, et rederi, en jernbane eller et luftfartsselskab, som fragter gods fra A til B. Det handler også om at skabe transportkorridorer og forsyningslinjer, som skaber værdi for transportkøberne, siger Jakob Størling, der er uddannelseschef hos Danske Speditører.

Han synes, at 1.200 unikke besøgende den første måned er tilfredsstillende.


Alsidige og spændende opgaver
Danske Speditører er optaget af, at fortællingen om transportbranchen ikke alene skal handle om udenlandske chauffører, cabotage-kørsel og lignende.


- Vi skal fortælle de gode historier om, at speditørerne har alsidige og spændende arbejdsopgaver. Vi skal blive bedre til at formidle historierne om, at speditøren er transportarkitekten, der tænker miljø, sikkerhed, told og logistik optimalt ind i en hel og effektiv forsyningskæde. Det kræver viden om salg, service, økonomi, jura og selvfølgelig transport og logistik - og ikke mindst toldforhold. Arbejdsdagene er hektiske og afvekslende. Speditørerne har stort ansvar og mange spændende arbejdsopgaver. Alt det skal vi formidle spændende og målrettet til de unge, siger Jakob Størling.


Databasen er omdrejningspunktet
På Facebook og Twitter er der i øjeblikket annoncer for www.blivspeditør.dk. Ligeledes bliver Handelsskoler over hele landet besøgt, hvor unge HHX’ere bliver præsenteret for www.blivspeditør.dk og speditionsbranchen. Målsætningen med disse aktiviteter er, at mindst 500 personer skal i databasen.


- Det er i databasen, hvor vi i fremtiden vil samle alle de unge mennesker, som finder vores branche interessant. Det er også dér, medlemmerne af Danske Speditører har adgang til deres fremtidige elever. Det sker via hjemmesiden, hvor medlemsvirksomheder af Danske Speditører kan slå deres elevstillinger op, og dermed gøre personerne i databasen opmærksom på, hvad hver enkelt speditionsvirksomhed har at tilbyde, siger Jakob Størling.


Lokal opfølgning
Jakob Størling fortæller videre, at brandingkampagnen først for alvor giver mening, hvis der for eksempel afholdes introduktionsarrangementer for de unge, der vil ind i branchen.


- Det skal enten ske i vores lokalforeninger eller i virksomheder, som kan tilrettelægge arrangementer, der tager udgangspunkt i den transportform, de unge ønsker at specialisere sig i. Det kan eventuelt være et besøg i Københavns Lufthavn, Esbjerg Havn eller en terminal i Padborg. Der er mange muligheder for at følge op, påpeger han.


Jakob Størling opfordrer til, at medlemsvirksomhederne benytter sig af muligheden for at få deres elevannoncer på www.blivspediør.dk


-  Kontakter man mig, sørger vi for, at elevannoncerne samtidig også kommer på www.elevplads.dk. Jo flere elevstillinger og muligheder de unge kan finde på hjemmesiden, des mere attraktiv bliver vi som fremtidig arbejdsplads for dem, siger Jakob Størling.




Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst