Redaktion   •   Abonnement   •   Nyhedsmail   •   Annoncering   •   Skriv din egen nyhed   •   Websider og PR   •   Hjælp   •   Transportjob
Forsiden
      
DANSK VIRKSOMHED BIDRAGER TIL RENERE TRANSPORTMILJØ

Haldor Topsøe leverer SCR-katalysatorer til Truck of the Year

Fredag 23. september 2016 kl: 12:50
Af: Mikael Friis

Haldor Topsøe leverer SCR-katalysatorer til Truck of the Year

Scanias nye lastbilgeneration er netop blevet kåret til “Truck of the Year” på den store IAA transportudstilling i Hannover. Blandt begrundelserne for hæderen er blandt andet lastbilernes lave brændstofforbrug, og her yder den danske virksomhed Haldor Topsøe A/S i Frederikssund et vigtigt bidrag


DANSK VIRKSOMHED BIDRAGER TIL RENERE TRANSPORTMILJØ: Haldor Topsøe leverer SCR-katalysatorer til Truck of the Year
Haldor Topsøe har udviklet og produceret de avancerede SCR-katalysatorer, som spiller en vigtig rolle for, at lastbilerne klarer de strenge Euro 6 miljønormer og samtidig har et meget lavt udslip af det forurenende NOx-stof.


- Vores SCR-katalysatorer anvender vanadium-teknologi for at reducere NOx-niveauet i lastbilernes udstødningsgas, fortæller Steffen Müller, der er Area Sales Manager på Haldor Topsøe. Steffen Müller har kendskab til transportbranchen, da han tidligere har været ansat hos Volvo Trucks og hos it-virksomheden Comlog - i dag Vehco.


- Overholdelse af skrappere og skrappere miljøkrav er en balancegang mellem brændstoføkonomi og miljøegenskaber. Vores vanadium-teknologi er både effektiv, robust og pålidelig. Samtidig yder vores SCR-katalysatorer meget lavt modtryk i udstødningssystemet, og det er noget som motorproducenter som Scania har stor nytte af, siger han.


Transportnyhederne.dk mødte Steffen Müller på IAA-transportmessen, hvor Haldor Topsøe har en stand klos op af nogle af sine kinesiske konkurrenter i katalysator-industrien.


- Vi udvikler og producerer vores SCR-katalysatorer in-house i skarp konkurrence med konkurrenter fra hele verden, hvor miljøbevidstheden og miljøkravene er stigende. F.eks. er de kinesiske miljøkrav for nye lastbiler nu på Euro 5-niveau, og der går ikke lang tid, for kineserne forlanger overholdelse af Euro 6-kravene, siger Steffen Müller.


Som leverandører af katalysatorer til ”Truck of the Year 2017” står danske Haldor Topsøe med gode kort på hånden i den globale konkurrence inden for katalysatorer.






Klik venligst

© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Print siden  

- Skanderborg-virksomhed er endt i konkurs
- Seks meldes døde
- Entreprenør tog tre tre-akslede tandem-trækkere med til Herskind
- Dem fra Nordlunde har fået en ny fire-akslet maskinanhænger
- Havn investerer og reducerer sin gæld
- Ny limfjordsforbindelse bliver emne på samråd med transportministeren
- Overføringsanhænger skal føre containere til og fra opgaverne
- Slagelse-virksomhed skal bruge to nye trækkere til entreprenøropgaver
- 23-årig kørte i stjålet lastbil
- Pusher-trækker skal tage læsset med gyllevogne med mere
- Beskæftigelsen steg med 33.600 på et år
- Fragtfirma medbringer truck til lasten

Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes!

Titel:
 
Kommentar:
 
Navn:
 
Email:

Adresse:

By:

Indtast bogstaverne: ÆØÅ
- så hjælper du os med at undgå spam.

Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget!
Klik venligst