Busoperatør skal i højere grad markedsføre sine ruter
Torsdag 23. juni 2016 kl: 12:06
Af: RedaktionenEt udbud af en række ruter i Skåne betyder, at busopertøren Nobina Sverige AB skal køre den kollektive trafik i Lund Väster - det omfatter 10 ruter fra Malmö og Lund til Lomma og Kävlinge kommuner med i alt 46 busser. Ind til nu har det været busoperatøren Transdev Sverige, der har stået for kørslen på ruterne
Den nye aftale, som Skånetrafikken har indgået med Nobina Sverige, bygger på en model, hvor busoperatøren fremover har ansvar for detaljeplanlægning af køreplaner, lokal markedsføring og information i højere grad, end tilfældet er i dag.
Derudover får Skånetrafikken med aftalen en helt fossil-fri drift, da busserne skal køre på bæredygtigt brændstof. Det bliver dog dyrere for Skånetrafikken, da omkostningerne øges i takt med, at busserne løbende skal fornyes.
- Det er vores opfattelse, at modellen indebærer, at vi får endnu mere engagerede busoperatører og et godt samarbejde i fremtiden. Den nye aftale sætter også endnu mere fokus på kvalitet, hvilket kommer vore passagerer til gode, siger Jan-Åke Bergmark, der er forretningsområdechef Buss Södra i Skånetrafikken.
Aftalen med Nobina Sverige omfatter 10 linier, der betakenes af 46 busser, som Nobina overtager fra Transdev Sverige. Busserne skal gennemgå en renovering, og Nobina vælger også at bytte 12 af busserne ud, så renoveringen af de øvrige kan ske uden, at trafikken påvirkes. Renoveringen af busserne betyder, at de rejsende på linierne kan se frem til øget komfort på de ti linier
Aftalen med Nobina Sverige omfatter 10 linier, der betakenes af 46 busser, som Nobina overtager fra Transdev Sverige. Busserne skal gennemgå en renovering, og Nobina vælger også at bytte 12 af busserne ud, så renoveringen af de øvrige kan ske uden, at trafikken påvirkes. Renoveringen af busserne betyder, at de rejsende på linierne kan se frem til øget komfort på de ti linier
© Copyright 2024 transportnyhederne.dk. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.
Print siden
- 2023 blev et tilfredsstillende år for Metroselskabet
- Gravearbejdet på Femern Bælt-tunnelen er afsluttet
- Bus- og togoperatør går kollektiv
- Over 4.000 gange skulle vejdirektoratet samle tabt gods op efter andre
- Påsken løftede passagertallet hos rederikoncern
- Fredag 12. april 2024 lå brændstofpriserne på følgende niveau
- Bane i Odsherred skal renoveres og have nye sveller
- Aarhus Kommune vil nedlægge letbanestop med få passagerer
- Banedanmark skal undersøge tre mulige linieføringer
- Finsk rederi har åbnet rute mellem Skåne og Polen
- Hvordan binder vi Danmark bedre sammen?
- Fjernbusterminal åbner i København 6. juni
Skriv din kommentar:
Alle felter skal udfyldes! |
||
Bemærk: For at undgå misbrug bliver din IP adresse logget! |